Environmentalist

Environmentalist


سيل1



دکتر رضا محمدي با بيان اين مطلب که ايران کشوري بلاخيز و يکي از مستعدترين کشورهاي جهان در وقوع حوادث و بلاياي طبيعي است، به خبرنگار مهر گفت: 31 مورد از 40 مورد حوادث طبيعي شناخته شده در دنيا، در ايران اتفاق مي افتد.

وي از ايران به عنوان يکي از 10 کشور بلاخيز دنيا نام برد و افزود: 90 درصد جمعيت کشورمان در معرض خطرات ناشي از وقوع زلزله و سيل قرار دارند.

محمدي ادامه داد: ايران در آسيا چهارمين کشور و در دنيا مقام ششم را از نظر وقوع حوادث طبيعي دارد و آسيب‌ پذيري کشورمان در برابر زلزله 1000 برابر آمريکا و ژاپن است.

کارشناس مسئول کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غيرمترقبه وزارت بهداشت افزود: به منظور تدوين دستورالعملهاي هماهنگي، پشتيباني، پيگيري عمليات اجرايي کارگروه و ايجاد زير کارگروههاي تخصصي وابسته ، دبيرخانه کارگروه در وزارت بهداشت تشکيل مي شود.

وي گفت: از طريق خطر زدايي و پيشگيري، آمادگي، پاسخ و بازتواني (چرخه مديريت بحران) در مواقع بروز حوادث و بلاياي طبيعي و انسان ساز، امکان ارايه و پايداري خدمات نظام سلامت اعم از مراقبتهاي بهداشتي و درماني را در سطح مطلوب و ممکن و با همکاري سازمانهاي داخلي و بين‌المللي عضو و همکار و مشارکت عموم مردم فراهم مي‌آورد.

محمدي اظهارداشت: يکي از اهداف کلي اين کارگروه آمادگي بيمارستاني در حوادث و بلاياست که با ارائه‌ الگويي جامع و واحد براي برنامه‌ريزي پاسخ به حوادث و بلايا در تمامي بيمارستانها و مراکز بهداشتي - درماني کشور به منظور کاهش مرگ‌ و مير و صدمات جسمي و رواني حاصل از حوادث و بلايا در بيمارستانها يا منطقه‌ جغرافيايي مرتبط با بيمارستانها است.

وي با اعلام اينکه کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غيرمترقبه شامل 4 مرحله اصلي کاهش اثرات، آمادگي، پاسخ و توانبخشي و بازتواني است، ادامه داد: تامين مراقبت با کيفيت مناسب براي بيماران بستري و مصدومين در زمان وقوع حوادث از ديگر اهداف اين برنامه است.

منبع: http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=8096



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com